måndag 24 november 2008

Idag slog den till... Julkänslan! Jag försökte locka fram den igår men icke sa nicke. Bara ett tungt tryck över hjärtat, en känsla som kommit och gått den senaste tiden men som jag nu hoppas kommer att lätta. Idag när vi svängde upp på gatan var den vit, vit och vacker, lite tyst så där som snö gör och då kom den. Den varma känslan av att julen kommer, så även i år. När jag senare stod i köket och lagade middagen kom en annan bekant men ack så bortglömd varm känsla, känslan av att jag längtar efter alla våra vänner och vårt idag mycket eftersatta sociala liv. Dags att återerövra livet, vännerna och min familj. Det är nu 2 veckor kvar innan Andra sidan börjar i livet och jag längtar skräckblandad förtjusning...

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...