måndag 28 september 2009

Min Le Cube från Nespresso

Har jag berättat om vår Nespressomaskin? I love it! Vårt kaffedrickande ser ut som följer: vardagar tar jag en kopp på morgonen. H dricker inte hemma på morgnarna och absolut inte på kvällarna, då han inte kan sova om han dricker försent. Jag som är gammal nattklubbsarbetare kan dricka kaffe hela kvällen/ natten utan sömnproblem.. Helgerna dricker vi kaffe till morgontvn läsandes morgontidningen, that´s it!
Vad göra? Vi investerade i en Le Cube förra julen som en gemensam julklapp då vi tyckte att vi drack så lite kaffe hemma så vi kunde unna oss att höja kvaliteten på det vi drack, för gudarna skall veta, det är en otrolig skillnad på smak (och tyvärr en otrolig skillnad på pris) men vi bestämde "Because we´re worth it"
Jag ångrar inte en sekund att vi köpte den, jag dricker varje kopp med njutning jag lovar! nackdelen är att man bara köper kaffet antingen på Biblioteksgatan i deras Store eller på nätet vilket gör att vi nu stått tomma över helgen och fick ta fram den gamla bryggaren och nej det var inte samma sak. Idag kom paketet och förrådet är återigen fullt! Hejdå kaffebryggaren, jag hoppas att vi aldrig mer ses!!!
nespresso.com




2 kommentarer:

PW sa...

Jag som kan dricka 100 koppar kaffe på en dag...,får jag aldrig komma hem till er igen?

mary sa...

Du får alltid komma hem till oss!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...