tisdag 24 juli 2012

Förra veckan

När vi pratade träningsformer runt middagsbordet med goda vänner när vi var i Skara så pratade vi om skillnaden på Powerwalk och löpträning. Jag tycker att PW funkat bra för mig och att jag aldrig riktigt löptränat eller rättare sagt lärt mig löpträna. Jag har gjort några försök men inte fullföljt det. Min vän löptränar endast och tycker det är optimalt för hon får ut mycket mer av träningen och känner mer att hon gjort något ordentligt när hon är klar, hon är skönt trött helt enkelt.
Jag bestämde mig där och då att nä nu måste jag prova. Jag har nu sprungit lite i början och slutet på mina Powerwalks i två veckor och det har känts riktigt bra och idag i bilen hem bestämde jag att öka på och köra varannan låt löpning och varannan låt rask promenad. Sagt och gjort och satan vad bra det gick!!!! Jag blev förvånad själv att för varje löpdel kändes det bättre och bättre och sista etappen ökade jag tom farten. Och oj vad skönt trött jag var efter, nu förstår jag vad hon menade. Jag kommer definitivt fortsätta.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...