tisdag 15 september 2009

Lyx för Mary

Det är när jag efter jobbet får ta min bil, åka till Axa, stoppa Ipoden i öronen, ta en sväng på löpbandet och ta en runda på styrkemaskinerna. Åka dit efter jobbet där jag är chef, arbetsledare och den som skall ha all koll över gäster, arrangemang och planering och innan man hämtar W då man skall vara mammachef, tjatkärring, arbetsledare över skolväskspackning, träningsklädspackning, matleverantör och isängfösare av barn innan klockan blir för sent.
På gymmet är det ingen mobil som ringer, ingen som ställer frågor eller vill ha ens uppmärksamhet utan bara ensamhet, jag själv, träna och må bra, känna kroppen jobba och bara låta tankarna snurra fritt.. DET ladies & gentlemen är lyx för mig!! Vad är lyx för er?

3 kommentarer:

anna sa...

lyx för mig är när jag kan sitta på toaletten ifred utan en liten bebis i famnen!! Gillar din blogg förresten!! Kram Heedan

Cami sa...

Vardagslyx är när jag får åka och storhandla själv, i lugn och ro utan tid att passa, MED listan på veckans mat, med lite goda nya recept, och övriga förnödenheter. Skönt!

Annelie sa...

En sån dag som jag hade i tisdags när jag fick gå hem efter att ha lämnat grabbarna på dagis. Dricka en kopp kaffe.. Lägga i en bra CD i spelaren å vrida upp volymen högt högt..Å sen sätta igång å STÄDA. Putsa, skura, damma, plocka, röja, organisera, sortera.
Oj vad man hinner när inte dessa små hjälpredor är med. Nu känner jag ny inspiration för att försöka inreda det som jag vill. Hittills har det mest bara varit ett ställe där vi ställt in våra (sunkiga jysk å ikea ;-) möbler.. hihi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...