onsdag 14 oktober 2009

Dålig dag...

Imorse var det jobbigt att vara mamma till en pre-tonåring, pust.. Vi var så i luven på varann att jag sedan hade ont i huvudet hela dagen. Ni som känner honom tänker nog, men han som är så fin och snäll? Jovisst, utanför hemmets dörrar men här hemma kan han vara en lite "peeant". Imorse talade han om ( med ljudlig stämma och ett pekfinger i skyn) för mig att han faktiskt var viktigare än mitt jobb!!! Varför? Jo, för att jag tyckte att han kunde skynda sig lite med sina "jag ska bara innan vi går" för klockan var mycket och jag sa att jag inte fick komma försent till jobbet.. I lördags fick jag höra att pappa var snällare än mig och i söndags fick jag veta att jag misann varit fulast på festen vi var på kvällen innan...
Japp så har jag det! Det är härligt att vara mamma. Lika ofta som vi har grymma duster lika ofta har vi mysigt och trevligt. Ikväll var vi och åt på Minako och pratade om livet och när han skulle sova fick jag en goskram och en puss och då blåser huvudvärk och bekymmer bort och det är ljuvligt att vara mamma till W. Nu sover han och vi kan båda ladda för morgondagen som säkert innehåller ngn typ av menigsskiljaktighet eller dust innan solen går ner...

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...