onsdag 7 oktober 2009

Öppet brev i LT idag

Detta öppna brev står på Debattsidan i LT idag. Så otroligt bra skrivet av Annika Thoresson:
Vi är många som vill lämna Södertälje
DEBATT Öppet brev till Anders Lago. Vad händer med min barndoms stad?Var är vi på väg? Hur ska det här sluta? Jag kom till Södertälje under mitt första levnadsår, jag är uppväxt här, har mina rötter här och jag har alltid älskat och försvarat min stad, oavsett vad andra har sagt och vad folk har tyckt. Jag har gillat mångfalden. Nu har jag fått nog.
Jag fick nog när allt föll samman, när man ostraffat fick skjuta på polishus, elda upp mataffärer, bilar och övriga byggnader, misshandla/våldta kvinnor, män, unga och gamla, trots vittnen. Alltså verkar en del människor i vår stad tycka att vi ska leva i anarki. Jag tycker inte det...
Läs hela inlägget på:
lt.se/nyheter/debatt/1.588418 (varför går det bara att länka ibland, ngn som vet?)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...