torsdag 21 januari 2010

Thailand del 1

Vi lämnade ett otroligt kallt och snöigt Stockholm på söndagkvällen. Dagen hade flygit fram, W hade sån resfeber så jag tror att han pratade konstant från att han kom till oss på lördagskvällen till vi landade... han påstod själv att han INTE hade det, men tjena!
Dagen hade hade pendlat mellan förväntan över resan och oro över att lämna pappa och mamma kvar hemma och att de pga omständigheterna inte kunnat följa med. På motorvägen rann tårarna när vi passerade Södertälje.
Väl på planet satt jag med W och K och deras Nintendo DS´ar som de blippade med mest hela tiden. Och de pratade, pratade, pratade hela vägen. K somnade trots allt 3 timmar men W var klarvaken och mamman med. 2 filmer han jag med att se, The Hangover ( jag dör vad rolig) och You, Me and marley ( helt ok).
När vi landade var kl 13 i Thailand och en ljuvlig fantastisk värme slog emot oss när vi kom ut utanför Phuket Airport. Väl framme vid hotellet fick vi våra rum snabbt som tusan och jag tror att ungarna hade badkläderna på sig på 3 minuter blankt innan de rusade till poolen. Jag var yr av trötthet men masade mig ner ändå. Hotellet låg precis på stranden så efter ett antal bad och premiäröl i poolbaren gick vi ner på stranden, ljuvligt. 8km strand full av mysiga restauranger och blått hav.. Det var detta som skulle bli vårt hem under de närmaste 16 dagarna... Me like..

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...