söndag 28 februari 2010

Då var alla vidriga deltävlingar avklarade och jag hoppas verkligen att SVT gör ngt åt Björkmans ensamstyre till nästa år. Är detta det bästa Sverige kan prestera i musik, nä jag hoppas verkligen inte det..
Idag släpps skivan på STATOIL i hela Sverige och finallåtarna får spelas på radion, vilken blir hit och vilken blir sönderspelad och vilken spelas inte alls??
När jag tänker efter så minns jag endast en enda låt av alla som har tävlat och det är låt nr 1 på deltävling 1, Ola. Varför? Hans pianohäng har verkligen satt sig i mitt huvud, resten av låtarna är som bortblåsta. Inte ens de låtar som tävlade i går minns jag idag.
MEN, jag lyssnade idag på Salem al Fakirs låt på nätet och det är en makalös historia, pampig och finstämd på samma gång så jag säger Heja SALEM!! Hoppas du vinner, du är en fantastisk låtmakare och artist!!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Men det är ju inte Björkman som tar ut låtarna. Det är ju en stor jyrry från vanliga folket som lyssnar och lyssnar. Själv är jag inte så negativ som dig. Jag gillar rätt mycket från i år ändå. Även om jag varit mycket skeptisk. Gillade verkligen Anna igår. Nynnar på den hela tiden. Annars är det Salem som är en stor favorit. Killarna här hemma hejar nog mest på Neo och Erik Saade verkar det som. Imorgon åker de till Uppsala med pappa (jag jobbar) då blir det ett stopp på Statoil... skivan måste jag ha och killarna lär hålla koll på att pappa verkligen köper skivan innan de åker hem.

mary sa...

Camilla, jag vet att han inte väljer dem själv men jag vet att hans inflytande över vilka som är med i vilken delfinal och vilka låtar och artister som skall vara Jokrar är lite för stor för att det skall vara sunt och rättvist. Du som är så intresserad av Mello måste väl ha vetat om detta och läst det på alla möjliga sajter och inlägg. Det är väldigt många av de stora artiserna som tycker att han borde avgå för att hans makt över tävlingen är för stor. Goggla runt så komme du hitta massa info om ämnet jag lovar.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...