måndag 22 februari 2010

Har folk i vår stad köpt körkortet på postorder? Förr skämtade man om det men nu börjar man ta mig tusan att undra. I vår stad kör folk hur som helst, ingen blinkar, man kör gärna för rött och KAN VERKLIGEN INTE HÖGERREGELN!!! Att stanna på övergångsställen existerar inte längre. Imorse när jag åkte till jobbet ligger folk och kör i mitten av två filer, i mitten, ingen kan då komma förbi, mkt märkligt. Vad är man rädd för? Ja, inte är de de vilda blommorna i dikeskanten för de ligger uppenbarligen gömda i 300 meter snövallar just nu.
En kollega till mig fick före jul hjälpa en tjej att backa ner för polisbacken, FÖR HON VISSTE INTE HUR MAN GJORDE!!?? ( anledningen till att alla var tvungna att backa var en slirande lastbil) Vadå inte vet hur man backar? Då har man definitivt inte tagit körkortet på rätt väg eller? I många bilar ser man dessutom hela baksätet fullt med ungar utan varken säkerhetsbälten eller barnstolar.. Jag blir helt matt, skall man inte våga köra bil i sin egen stad längre pga av man riskerar sitt liv för att folk kör utan kunskap eller godkänt intyg? Nej jag tycker att detta barkar åt h-v...
Kommentarer på detta?

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...