måndag 20 september 2010


jag tänker inte kommentera valet, sd, alliansen mm för det gör ju alla andra precis överallt. aldrig har jag sett så mkt tyck och tänk på facebook och jag blir helt matt, självklart har även jag en åsikt me den tänker jag inte vräka ut offentligt. jag är fostrad att inte prata politik, varken på vad jag röstar på eller vad jag tycker. "inte vid mitt middagsbord" sa alltid min älskade farmor (vilket i och för sig inte var så konstigt med min farbror i kommunfullmäktige i huddinge för folkpartiet och min älskade faster för lanstinget i östergötland för socialdemokraterna..). appropå min farmor så hittade jag brytbönor på ica igår och vilka minnen som kom över mig. varje år ordnade hon släktkalas med stekt fläsk och stuvade brytbönor för oss alla. vi samlades i hennes lilla lägenhet och vi var väl ca 20 st varje gång (minst!), gissa om hon stekte fläsk!!! ljuvliga minnen och jag saknar henne mkt, mest på hösten då hon tyvärr lämnade oss. det är 6 år sen men jag minns hennes sista dag som om det vore igår. hennes uppfostran av oss barnbarn sitter i och ofta hör jag hennes röst säga "vad du ser slavsig ut i håret" när jag har en dålig hairday...

4 kommentarer:

PW sa...

Jag tänker inte heller kommentera valutfallet även om jag är uppriktigt skitförbannad på hyckleri och dubbelmoral hos människor. Jag skiter fullständigt i om man tycker si eller si, alla har rätt till sin åskit, men man kan väl ändå vara rakryggad och stå för sin åsikt och inte vända kappan efter vinden.
Så det så!
Kram på re

mary sa...

bra där pörnis!

PW sa...

åskit? Fast det var ett roligt ord. Börjar stavningskurs på Komvux imorgon..

mary sa...

åskit tycker jag var ett bra ord i sammanhanget...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...