måndag 4 mars 2013

det där med socker och dess vara eller inte vara i mitt liv....

Idag går jag in på min fjärde vecka utan socker och kolhydrater och jag mår så otroligt bra! Men det är ju klart att man klurar en del på hur blir det sen..alltså ska jag hålla mig till absolut inget socker for ever and ever? Jag vet att det är det bästa och att det absolut är det bästa för mig, men det är mycket socialt som är förknippat med socker på olika sätt. Har man någonsin blivit bjuden på ngt annat än något sockerstint på ett kalas? Det gäller att hitta en balans men kommer jag att klara det eller åker jag dit igen då? Kan man hitta en mellanväg?
Nu låter jag lite som person med ett beroende. Är det kanske det som är boven för mig, är socker mitt beroende? Precis som alkohol, knark, mat eller tom träning är ett beroende för andra. Ja kanske är det så.
Det skrämmer mig men samtidigt triggar det mig ännu mer att verkligen klara det!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...