torsdag 21 mars 2013

Ikväll har jag bakat fröknäcke- vilken hit!

Har inte ätit ngn form av bröd what so ever på 6,5 vecka nu och har inte saknat det alls faktiskt MEN i veckan blev jag sugen på att ändra mitt frukostupplägg för det börjar bli tjatigt med samma varje dag. ( min son tycker att jag är gaaalen som äter rysk 17% yoghurt och grädde till frukost samt 1 ägg) hittade detta recept hos Åsa på 56kg.alltforforaldrar:
1 dl solroskärnor
1 dl Sesamfrön
1/2 dl hela linfrön
2 msk psyllium ( finns vid hälsokost) glutenfritt men 85% kostfibrer, det gillar magen!
1 msk fiberhusk
1/2 dl kokosfett
2 dl kokande vatten
Lite salt

Blanda alla torra ingredienser i en bunke. Smält kokosfett i vattnet och häll sedan över fröblandningen och rör om ordentligt.
Häll direkt ut på bakplåtspapper på en plåt och sprid ut det tunt och platt.
Grädda i ugnen på 150 grader i 45 min. Ta ut och skär i bitar och låt de sedan torka i ugnen på 80 grader i minst 1 timme.
Supergott med stark fet ost på.
Smaklig!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...