onsdag 1 maj 2013

Nöjd- med mig själv och lite stolt.

Efter jul bestämde jag mig för att nä inte en till semester när man har bikiniångest i provhytten veckan innan för att man även detta år inte tagit tag i träning och kost, ja ni vet vad jag menar och kanske känner ni igen er??? Jag bestämde då att nu får det vara bra. Nu fyller jag 40 år och det är ju då det börjar, ja livet alltså. Vill man vara tjock och ohälsosam?? nej, jag vill leva och njuta av mitt liv och känna mig 40 and fab inte 40 and fat!!! Det var dags att ta nya tag. Sagt och gjort. Ökad träning och i februari la jag om min kost. Det har gått över förväntan. Jag sänkte mitt kolhydratintag och jäklar vilken effekt jag fick av träningen. Konditionsträning på Jympan i Mariefred 2-3 gånger i veckan ( tack Eva och Marianne för superpass) och styrka med Daily Workoutapparna.
Nu är vi inne i maj och på söndag åker vi på vår efterlängtade tripp till Mallorca och vet ni, jag är nöjd och stolt. Otroligt nöjd och stolt över mig själv för jag har verkligen gjort allt jag kunnat ( inget mysträna som Pablo skulle sagt) för att komma i form och må så bra som jag gör och det har hänt massor med min kropp och jag känner verkligen ingen panik över att dra på mig bikini på söndag. På riktigt och det är en ljuvlig segerkänsla. Jag känner mig stark och snygg!
Under dessa månader har jag byggt upp ett nytt sätt att äta och träna och det kommer jag inte sluta med för nu har jag satt upp nya mål med kropp, kost och träning så jag fortsätter.
Så nöjd- ja verkligen för stunden, efter Mallorca är det dags att ta tag i nästa mål för jag är verkligen inte klar med mitt Project get in shape!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...