lördag 13 juli 2013

New York Tribeca- del 5






Efter helikopterturen hamnade vi i Tribeca, vilket häftigt område ( ja alla områden var ju häftiga men jag gillade verkligen Tribeca) vi ströflanerade på en gata när magen sa mer frukost och vi klev in på ett ställe som såg snyggt ut. Stället heter Kaffe 1668 och vilket haksläpp vi fick när tjejen bakom disken pratade svenska, det visade sig att stället var svenskägt. Riktigt bra kaffe och egengjorda juicer och smörgåsar. Rekommenderas varmt om ni är i krokarna.
efter godkaffe fick jag den fantastiska idén att gå ner till Ground Zero ( "det var ju så nära, nu när vi ändå är här")- ngt som jag ångrade djupt då det var galet varmt och kö kö kö men gjort är gjort och vi har nu stängt den lådan. Min "fantastiska idé" kostade mig sedan en fet barnota då jag var tvungen att kompensera Hasse för sveda och värk med ett par glas vin på Hotel W....

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...