onsdag 12 juni 2013

New York- del 1

För en vecka sedan kom vi hem och nu har jag landat i mina intryck ( och blivit av med min jetlag-herregud!) och känner att jag kan börja skriva om vad jag fick uppleva under dessa 6 dagar.
På bilden ser ni Manhattan från ovan, vi fick ju en helikoptertur i present och herregud vad det var häftigt! Denna tur gjorde vi på fredagen kl 9.30 på morgonen och det låg lite morgonfogg över Manhattan, magiskt vackert. Det högsta tornet ni ser är nya World Trade Tower eller Freedom Tower som den kallas. Stor och pampig och någon form av symbol för "New York överlevde 11/9" eller jag vet inte men pampigt var det. ( Ground Zero var vi vid men det är en egen historia. Kö kö kö och ett gäng säkerhetskontroller...)

Vi landade 12.30 amerikansk tid och tog en shuttle till hotellet och det rekommenderar jag varmt. Vi var fler i bilen vilket gjorde att vi fick se en hel del av stan innan vi kom fram till vårt hotell. Vi bodde på Best Western President på W48 & 8th. Det ligger på en gata bakom Times Square, mitt i smeten men tyst och lugnt på nätterna. Hotellet var vid första anblicken sådär, men efter en natt var vi supernöjda. Tyst bra AC och skön säng, sedan att vårt rum var pyttelitet ja det är en bisak.
Första eftermiddagen/kvällen var man helt snurrig i huvudet av tidsomställningen så det blev en lugn kväll med god middag på en Italienare.
Somnade det gjorde vi tidigt.
Carolina, Jeppe & Michelle- stort tack för en fantastisk present.

Första kvällen avslutade vi med att gå in på en bar bredvid hotellet. Jag beställde Aperol med soda och Hasse skulle bara ha en liten Fernet- nä men han fick väl ca 10cl.... mums....

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...