onsdag 12 juni 2013

New York- del 2

Torsdag del 1.
Vi vaknade på tok för tidigt på torsdagen vilket resulterade i en morgonpromenad ner till Central Park. Vi tänkte att vi tar en liten tur ner dit bara sedan går vi hem igen men turen blev längre än vad vi trodde.
Vi började med riktigt långfrukost på Fransosen mittemot hotellet innan vi gick ner. Kl var väl 8.00 tror jag och det var redan galet varmt. När vi kommit till Central Park gick vi in en bit innan vi svängde upp på 6th Avenue. Vi kom då till Top of the Rock som är en utsiktsplats 63 våningar upp på Radio Music Hall. Mindre kö och billigare än Empire hade vi hört. Herregud vilken vy som mötte oss!
Efter det var jag tvungen att hugga in på min första butik. Anthropologie- vilken fantastisk butik. Kläder, inredning, smycken, böcker, skor mm. Lite som Indiska men upphöjt i 100. Jag har läst om butiken innan och nu när vi var där var jag tvungen att smita in. När jag kom ut efter mycket lång tid och med min första av många påsar under veckan så väntade Hasse med ett glas champagne. Like it!
Efter det gick vi tillbaka till hotellet för att fixa till oss för dagen . Då var klockan 13.00 så lillpromenaden blev lite längre än vad som var planerat..
 





Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...