tisdag 30 juli 2013

Gårdagens sallad

Har fått en del frågor på gårdagen sallad som jag la upp på Ista ( du hittar mig under Instagram.com/marylambert) så här kommer liten lista på vad som är i:
 
Romanticatomater och egenodlade tomater
Avocado
Grovhackad basilika
Mozzarella som jag plockade isär med fingrarna istället för skar, den suger upp mer gottgott då
Olivolja (mkt)
Grovmalen svartpeppar & salt
Låt allt stå och dra riktigt länge så den verkligen gottar till sig.
Mums!
Till detta serverades en helgrillad fläskytterfilé som jag lät ligga och dra i Santa Marias Roasted Cumin & Pepper, som innehåller rostad spiskummin, svartpeppar och ingefära och ett par drag med saltkvarnen.
Varför fläskytterfilé? Jo, jag gillar den faktiskt bättre än fläskfilé att grilla, en blir så saftig och god. Jag låter den gå upp till 65 grader då blir den perfekt.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...